پذیره نویسی سهام باشگاه استقلال با عاملیت کارگزاری بانک دی

کارگزاری بانک دی به ‌عنوان عامل پذیره‌نویسی سهام شرکت فرهنگی ورزشی «استقلال ایران» انتخاب شد.

به گزارش روابط عمومی گروه مالی دی، پس از ۲۴ سال انتظار عرضه سهام باشگاه های بزرگ استقلال و پرسپولیس با پیگیری‌هایی که از سوی دولت سیزدهم صورت گرفت از روز یکشنبه ۱۵ اسفند ماه انجام می‌شود و کارگزاری بانک دی با همکاری مسئولان باشگاه استقلال، وزارت ورزش و جوانان و سازمان خصوصی‌سازی، توانست تأییدیه‌های لازم برای عرضه سهام این باشگاه را از سازمان خصوصی‌سازی اخذ و در نتیجه از روز یکشنبه سهام این باشگاه از طریق این کارگزاری در بازار پایه فرابورس ایران عرضه گردد.

کارگزاری بانک دی در صدد است تا با شعار «هر هوادار، یک سهامدار» از حدود 30 میلیون طرفدار این باشگاه بزرگ فوتبال دعوت نماید تا با خرید سهام ارائه‌شده، از باشگاه خود حمایت کنند و به این ترتیب راه را برای ورود باشگاه‌های ورزشی به بازار سرمایه باز نمایند. این مهم به نوبه خود موجب شفافیت هر چه بیشتر شده و باعث ارتقاء سطح این باشگاه و ورزش کشورخواهد شد.
کارگزاری بانک دی اعلام کرد در مرحله اول 5/11 درصد از سهام باشگاه استقلال در قالب یک میلیارد و 236 میلیون و 99 هزار و 656 سهم با ارزش اولیه 2910 ریال ارائه خواهد شد. در این مرحله هر فرد دارای کد سجام می‌تواند 1030 سهم خریداری کند که با احتساب کارمزد، حداکثر به 302 هزار تومان سرمایه نیاز است.

مهلت این پذیره نویسی 30 روز می باشد.